lördag 9 mars 2013

En handgjord lampskärm..

Så där...
Ytterligare en vecka som bara sprungit iväg och inte alls blivit som man tänkt sig..
Skrev ju att jag skulle visat i tisdags ett projekt som fick mig att slita mig i håret, men det kom diverse saker ivägen.. Jag har varit på sjukhuset, haft tid hos frissan sedan så har mina barn fått vattenkoppor!! Så nu är dom alldeles prickiga och väldigt gnälliga=/

Men!!!
Här kommer ett par bilder på det jag har gjort... En lampskärm!
Jag kan bara säga det... FYYYY FAAAN!
Det var ett himla jobb med att mäta, skära, biga och limma, men efter cirka 6 timmar med lite pauser så var det klar. Och även att det inte var så kul under tiden så blev jag jätte nöjd och KANSKE kan tänka mig att göra en till i framtiden=)



Jag gjorde så att jag tog en vanlig lampskärm och tog bort den från ställningen och mätte och donade.
Jag har sedan använt mig av 1 mönstrat papper och 1 1/2 cardstock för att göra en egen stomme som skulle passa ställningen igen. Jag valde att ha samma mått på vecken som på den skärmen som var innan och jag bigade med 1 1/2 cm mellanrum.
För att dölja alla kanter som blev mellan det mönstrade pappret och cardstocken så använde jag mig utan en kantstans från Martha Stewart och satte över. Det blev en extra sak som piffade till skärmen, men utöver det så har jag även dekorerat med blommor och fjärilar.

Hoppas att ni en mysig helg!
Kram Sophie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar