söndag 27 januari 2013

Metall Art...


Söndag härliga söndag!!!
Nu börjar alla basiller och sjukdomar lämna vårat hus, så jag håller tummar och tår att vi får vara friska nu!
Idag är det bara jag och minsta sonen hemma medan mannen och stora sonen är ute i skogen och roar sig med att köra 4 hjuling.
I går fick jag ett ryck att prova på något nytt, och resultatet blev denna lo på mina fina grabbar!
Har börjar experimentera lite med färg och metall, att kliva lite utanför vad känner mig bekväm med för att kunna få lite mer bredd i mitt skapande!

Började med att stansa ut Tim Holtz kugghjul i grungeboard och placerade ut på mitt cardstock som jag har använt som grund. Sedan har jag 2 metallhörn, väv och punchanella som jag också lagt ut på mitt cardstock.


När jag placerat ut allt där jag vill ha det så är det bara att lägga ett lager med metall tejp över och gå loss med mina verktyg för att få fram allt igen=)

 Provade att klippa ut barnen från dagis kortet för jag gillar det inte för det är sån himla skillnad på höjd på dom Liam är jätte högt upp och Adam är jätte lång ner. Så jag tyckte mycket mer om det nu när dom är i nivå med varandra=)


Jag har lagt till lite extra effekt på metallen genom att lägga ett tunt lager med svart akrylfärg och även inka gold på kugghjulen.

Känner faktiskt mig ganska nöjd med denna Lo, brukar vara ganska duktig på att bara knyckla ihop och bli förbannad för jag inte blir nöjd. Så det blir absolut mer att detta!

Kan jag kan ni=) man ska bara våga!!

Kram Sophie 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar