fredag 9 november 2012

Ljus i vårat hus..

 
Hej hej!!
Idag tänkte jag visa en lite jul lampa som jag gjort, det var svårt att fota med det fick bli som det blev. Sedan är mitt internet så segt idag så jag kunde inte redigera mina bilder... =(
 
I somras var jag på loppis och hittade en lampa som var som en pappespåse och då såg jag genast potensial i den. Tog bort påsen och under den så gömde sig bara en låg platt träfot med en lampa, sedan gick jag igenom mina gamla lampskärmar och hittade denna ftrkantiga lilla sak.. PERFEKT!!!
 
 
Skärmen var vit så den färgade jag in med distress stain vintage photo och som ni ser här nedan så är skärmen ribbad vilket ser ut som panel.
 
 
Taket har jag byggt av cardstock och wellpapp, jag har även färgat in wellpappen med stain för att få lite extra effekt. Snön som jag har använt är i från en stor tub som heter 3D snö.. en vit sandig massa som blir jätte läcker son snö!!
..
 
Har skurit ut fönster på varje sida och satt dit bakplåts papper så att det ska bli lite mysigare sken från lampan.. Och på insidan av fönstret tittar Tilda ut=) Sedan har vi ju henne även lite överallt på denna lampan.. För att få lite extra ljus utsläpp så stansade jag ut en snöflinga på sidorna av taket.
 

Här har vi tomtefar som försöker ta sig ner för skorstenen och tilda som klättrar efter=) Har byggt en 3D skorsten av magnolia stämpeln som kom i vinter kitet, syns lite dåligt men den har fyra sidor och så lyser det även där ifrån.
 

 
Alla lister som jag gjort är av vitt cardstock som jag färgat in med olp paper och vintage photo.
 
 
Tänkte delta med denna juldekoration hos Magnolia Down Under som denna vecka just har jul dekorationer=)
 
Tror i alla fall att detta var min första och sista lampa jag byggde om för gud vad många svordommar det har blivit under bygget=)
 
Nu MÅSTE jag packa!! I morgon är det scrapträff!!!!
 
Kramar!
 


3 kommentarer:

  1. beautiful love the little scene you have created thanks so much for joining us at MDUC this week
    hugs sara x x

    SvaraRadera
  2. Men jisses vad himla snyggt det blev! Förstår att det var snårigt att få den klar.

    Tack för idag! Kram kram

    SvaraRadera
  3. Vilken rolig idé och så fint det är. Alla stämplar och snön på taket är så snyggt.
    Hoppas att det var trevligt på scrapträffen:)
    Kram Charlotte

    SvaraRadera