onsdag 3 oktober 2012

Inspiration åt Scrapptorget

Hejsan på er!!
I går hade jag äran att gäst-DT:a ScrappTorget!
Visade lite höstiga kort med alla läckra färger som hör hösten till.
 
 
Till detta kort har jag skurit ut en underbar ram av fina löv i orange cardstock med min Silhouette Cameo, kan bara tillägga att jag ÄLSKAR den maskinen! Det mönstrade pappret vet jag inte riktigt vilket märke det är för det låg löst i en låda med mina gamla papper men gillade att det blev lite kontrast mellan färgerna på ramen och det mönstrade pappret .
Har stansat ut de två runda papperna i vitt vardstock med en spellbilder. För att få lite extra effekt så jag använt mig av Distress Stain. Den undre har jag mixat färgerna vintage photo, forest moss, rusty hinge och fired brick genom att bara ”dutta” och den mindre har jag bara färgat in med old paper. Halvpärlorna kommer ifrån inkido, blommorna från pirma och sedan har jag en stans från Cherry Lynn. Texten autumn glory är en sticker från Teri Martin som jag fyndade på Magnolia dagen förra året och som pricken över i:et så la jag på lite sticklers för att få lite extra glow.



Här kommer ännu ett kort med höstkänsla!
Gillade löv ramen så mycket som jag skar ut med cameon att jag ville använda den även till detta kort. Denna gång tog jag vitt cardstock till ramen för jag fick mersmak på att leka mer med mina distress stain och jag tycker att jag fick till riktigt höstiga färger på löven!

Till detta kort ville jag ha med en stämpel och det blev lilla Tilda som sitter och funderar, den är så söt. Det är nästan som man undrar vad hon funderar på… Har skuggat runt henne med old paper för att bryta av det vita pappret och sedan dekorerat med halvpärlor och små löv utstansade en stans från fiskars.

Blommorna är från WOC och så fick jag dit en liten bit av pärlor på tråd som jag klippt bort från en ljusmanschett. Texten är åter igen från Teri Martin och den sitter fäst med 3d kuddar för att få lite djup.
Nu har jag gjort 2 nästan likadana kort fast ändå så olika just för att kunna anpassa till den man ska ge kortet till, Ibland passar det helt enkelt inte med en motivstämpel.
 
 
Nu är det snart dags att börja tänka på julen, eller i alla fall alla julkort man ska göra. Hittade en tutorial på en fin brevlåda som jag tänkte att jag skulle göra och lägga alla mina julkort jag kommer få i år. Beskrivningen hittar ni HÄR http://bellamios.blogspot.se/2011/10/redo-for-julkorten.html
I vanliga fall lägger jag bara korten i en låda så glömmer jag att jag har fått dom tills nästa gång jag rensar den men i år tänkte jag att jag skulle ha dom lite mer lätt tillgängliga så att både jag och andra kan kolla på dom när man känner för det
 
 Det är så kul att sätta sig och bläddra bland igenom alla jul papper inte precis samma känsla som jag hade när jag stoppade undan dom, då höll jag på att spy. Det blir så himla intensivt med alla julkort med dera som ska göras och oftast så är jag inte ute så god tid, men det ska jag ändra på i år!
När jag skulle välja papper fastnade jag för Maja Designs jul kollektion från 2011 vintage winter, så tre olika mönstrade papper där ifrån blev det. Fortsatte med vintage stilen på resten av brevlådan med vad det gäller dekorationer och färger.


 
Jag har använt en stans från Martha Stewart som jag distressat kanterna på och bokstäverna och bladen till blommorna har jag skrivit ut med cameon. Hittade inga blommor som jag kände passade i stil eller färg så jag gjorde egna med hjälp av en stans från . lite övriga dekorationer som jag fick med är metall hörn, en snöflings charm och pärlor på tråd.

Hoppas jag jag har väck suget hos någon till att sätta sig och göra sin egna brevlåda!

Ha en bra dag!
Kram Sophie

2 kommentarer: