söndag 9 september 2012

champange glas låda

Nu tänkte jag visa något som inte är ett kort, har blivit mycket sådana på sista tiden så nu har det dags att sätta tänderna i något annat. Ska på bröllop nu i september och då måste jag ju göra en liten bröllopspresent!
Min tanke var att jag ska ge dom en flaska champange och 2 champangeglas med deras namn och datum ingravetat. Då måste jag ju ha något att lägga glasen i, så jag letade fram en gammal skokartong och började mäta!
 

 
Meningen är att dom ska dricka och skåla i sina bröllopsglas vid varje bröllopsdag så glasen måste ju ligga i säkert förvar och bara tas fram en gång per år=)
Så en värdelös gammal skokartong förvandlades till en vacker bröllopskista. Älskar alla dessa metall dekorationer som finns!! Så underbara!!

 
Bokstäverna har jag skurit ut i min Silhouette Cameo och sedan lagt 3D- lack på för att få lite extra djup.



 
Inne i kartongen för att glasen ska ligga skyddade så har jag "lånat" lite skumgummi från en dyna och lagt i både locket och själva kistan. Fick skära ut så att glasen skulle komma ner lite i skumgummit och få bättre plats. Sedan var jag ju tvyngen att dölja detta FULA, så jag klippte sönder ett par av mina spetsgardiner och fäste över skumgummit för att få en finare look.
Vad vore en bröllopskista utan ett hjärta?? Så jag letade fram ett vackert hjärta ifrån prima som fick pryda insidan av locket.
Har även satt gångjärn på baksidan så att locket och kistan sitter ihop men det glömde jag givetvis ta kort på=)
 
Jag har använt mig av:
-Mönstrat papper: Maja Design /Vintage Summer
-Blommor: WOC
-Stans: Martha Stewart
-Metall dekorationer: Tim Holtz, Prima,Rox och Landstocken
-Distress: Vintage Photo
-Övrigt: Sticker Siffror och 3D-lack
 
Nu blir det lite söndags mys med mina barn!
Tack för du kikade in!
 
 


4 kommentarer:

  1. Verkligen en jättefin låda,
    härliga detaljer och snygga fötter.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ohh så fin! Dom kommer att bli överlyckliga över gåvan:-)
    Kul att du söker till K-design DT:-) Lycka till
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. WOOHOOW vilken fantastisk låda de får

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket för dom fina orden!
    Ja! Håller mina tummar och tår!! Vore en sån är:-)

    SvaraRadera