tisdag 21 juni 2011

Ett glassigt kort

Här kommer sommarens första glasskort!
En av utmaningarna hos Svenskscrapbooking är att göra ett glasskort och då blev jag inspirerad av min favvoglass vilket är Magnum classic.
Har använt mig av en riktig glasspinne, en bit av ett brunt och ett vitt cardstock. Jag la det vita pappret på det bruna och sedan vek jag det så att man kan öppna det, ritade formen jag ville ha och sedan klippte. Efter det så la jag pinnen mellan det bruna och vita pappret och limmade ihop det, så är det färdigt för att öppna och skriva en liten rad inuti.
framsidan ville jag ha väldigt enkel, så jag valde att göra så som om någon tagit sig att bett och lagt på lite rött sticklers så det ska se ut som sylt, några rihnstone som fuktdroppar som blir i värmen och en banderoll med en liten text på=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar