söndag 3 oktober 2010

skön slappar - scrappar helg!!!

Denna helg har varit väldigt produktiv!!!

jag har vatit tvungen att prova alla mina nya inköp =)

har kunnat göra massa saker jag aldrig hade kunnat tänka mig att jag skulle kunna göra!

så nu är de bara att öva när jag vet att de går..


Vann över 300 papper i lördags på Tradera=)

Så väntar jag på de jag beställde förra helgen.. trodde att de skulle kommit i fredags men den som väntar på något gott... (okej väntar alltid förlänge)

Så nu kommer de hem över 600 papper framöver, så jag måste in till IKEA och köpa en till dokumentförvarare.


Tycker de är skönt nu när hösten är här.. den har med sig så mycket fina färger!! Och de vill jag föra över i mina saker jag scrapar..


gjorde mitt första handväskekort, tyckte att de blev helt okej för att vara första gången.

Inne i kortet vek jag som en dragspelsficka där man kan lägga mågot litet i eller bara skriva ett meddelade.


Framsida


Gjorde även min första bonbon box!

och de va faktiskt ganska lätt å kul..

Ganska mysig liten box att ge bort med mågot trevligt i till någon som man tycker om.

Tre av fyra sidor ser ut så här dekorerad med sticklers, pearlmakers, blommor och sedan har jag stansat ut de oranga pappret med en spellbinder.



Så här ser den ut uppåt å framifrån, ihop bunden i alla hörn med 3 olika sorters band.










Framsidan satte jag lilla söta Edwin som går och bär på en ros=)





Här har jag bigat färdigt alla linjer!





Tea party!

Gjorde en liten teakorg som jag ska lägga mina teapåsar i=)

återigen söte Edwin som fick pryda korge..


Ååhhh vad detta va skojj!!

Närbild..Hittade en vinbox som jag altrade..

Så här blev den...



Text stämpel från INKIDO om vänskap..


Tilda redo att gå på kalas med vinet i famen!



Lådan var vit i orginal, men jag har "målat" den med distressed stämpeldyna antique linne, sedan har jag stämplat ett slingrande motiv på lite olika ställen.

dekorerat med rosa rosor.

I mitten har jag gjort en bord med hjälp av martha stewart edege punch på ett vinrött papper, stansat ut 2 labels med en spellbinder och sedan satt Tilda överst..



Inte för att glömma min älskade BIA!!

Så har jag gjort en receptbok där jag samlat alla mina favoritrecept=)

så här blev den!!



Nu hänger den jämte spisen redo att plockas fram när de ska lagas något gott!!

De var de jag hade att bjuda på under min produktiva helg..

Nu ska jag lägga mig.. ska börja jobba 06:00 så måste sparka upp barnen vid 05:00 känns sådär.. Men man får ju sluta tidigt..

Hoppas att det dimper ner många paket i brevlådan i morgon!

Godnatt!!!


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar